3 juni 2010

Onder criminele moslims - Nicolai Sennels

Mijn naam is: Nicolai Sennels. Ik ben een rijzende ster aan het firmament. Ik ben 33 jaar en kom uit Denemarken. Ik zou graag in contact komen met de kapper van Wilders. Ik ben psycholoog en schrijver van het boek ”Among Criminal Muslims. A Pshychologist’s experiences from the Copenhagen Municipality.” Mijn boek is gebaseerd op 'Het hebben van honderden diepte-interviews met honderdvijftig personen en een groep van honderd andere mensen om ze mee te vergelijken'. 


Een interview met mij vind je op Hoeiboei. Hieruit een aantal citaten:
Nadat ik in contact kwam met moslims, en de kans kreeg om hun cultuur te leren kennen, en toen ik me realiseerde hoe sterk deze is, is mijn visie op integratieproblemen nogal veranderd, moet ik toegeven. Ik ben er volledig van overtuigd dat integratie niet mogelijk is.
Mijn ervaring is dat het lezen van de Koran of het bijwonen van het vrijdaggebed niet dat is, wat er toe doet. Het cruciale is dat je opgroeit in een cultuur die specifieke trekken vertoont
Het eerste grote verschil is dat de moslimcultuur een compleet andere kijk op agressie heeft. In westerse samenlevingen wordt agressie gezien als zwakte
Een ander verschil is natuurlijk het hele eer-gebeuren. Westerlingen zien nervositeit vanwege de mening van anderen over zichzelf en het niet kunnen hanteren van kritiek als een teken van gebrek aan zelfvertrouwen. In de moslimcultuur wordt dit gezien als een kwestie van eer en het is sociaal geaccepteerd om zeer agressief te reageren op een belediger.
Een derde en ook zeer interessant psychologisch verschil is of mensen vinden dat hun leven bepaald wordt door innerlijke of uiterlijke factoren. ...  Een heel duidelijke tendens in de therapie met moslims is dat het extreem moeilijk is om ze verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun eigen handelen. 
Misschien heeft de sterkste psychologische factor met identificatie te maken. ... De moslimcultuur is simpelweg heel sterk en heeft een heel sterke weerstand tegen invloeden van uiterlijke omstandigheden. Niet één van hen zei alleen Deen te zijn. De meesten identificeerden zichzelf met de nationaliteit van hun familie of met simpelweg ‘moslim’ zijn. 
Je kunt je moslim voelen en je gedragen volgens de moslimcultuur zonder actief je islamitische geloof te praktiseren. ... Dus ook al praktiseren moslims hun geloof niet actief, hun gevoelens over en loyaliteit aan hun religie kunnen heel sterk zijn
Tot slot nog een lugubere voorspelling. Het is niet helemaal verstandig. Maar het komt de verkoopcijfers van mijn boek wel ten goede. Een beetje provoceren ligt mij wel, zoals ook de voorkant van mijn boek laat zien. Leuk toch!
Ik ben er zeker van dat we binnen vijf jaar burgeroorlogachtige toestanden zullen hebben in de door moslims gedomineerde wijken in veel Europese steden.
Wil je meer over mij weten? Hieronder nog wat diepgravender materiaal:
Het Vrije Volk: interview vertaald uit het engels van Frontpagemag.com  (Aanrader, eerst lezen!)
Hoeiboei:  interview door Merijn van Eijkeren
New English Review: Muslims and Westerners: The Psychological Differences
The German Review of Books: engelstalig interview

Geen opmerkingen: