13 juni 2009

Moslimhumor (2)

  • Er was eens een jongeman die op een dag over een brug wandelde. Hij ziet een oude man staand op de brugleuning, klaar om zelfmoord te plegen. De jongeman loopt direct op de oude man af en zegt: "Stop! Niet doen!""Hoezo dat?""Er is zoveel om voor te leven!""Zoals...?""Even kijken... Heb jij een geloof of ben je een atheist?""Ik geloof.""Ik ook! Ben jij een moslim, christen of een jood?""Moslim.""Mashallah! Ik ook! Soeniet of Shi'iet?""Soenniet.""Mashallah! Ik ook! Welke wetschool volg jij? Hanafi, Hanbali, Shafi of Maliki?""Hanafi.""Mashallah! Ik ook! Welke sheikh volg je dan, sheikh Foelaan al-Foelani of sheikh Kaza wa Kaza?""Sheikh Foelaan al-Foelani", zegt de oude man.Waarop de jongeman zegt: "Wat?! Sterf, vuile ongelovige!" en hij duwt hem over de rand van de brug.

  • Er loopt een man door Central Park in New York. Plotseling ziet hij een klein meisje dat wordt aangevallen door een pitbull. De man rent naar het meisje en begint te vechten met de pitbull. Uiteindelijk slaagt de man erin de hond uit te schakelen en het leven van het meisje te redden. Een politieman ziet dit op een afstand allemaal gebeuren. Hij gaat naar de man toe en zegt: "Meneer, u bent een ware held! Morgen zult u in de kranten lezen: 'Heldhaftige New Yorker redt leven van meisje'."
    "Maar politie-agent, ik ben geen New Yorker!"
    "Oh, dan zult u wel zoiets lezen als: 'Heldhaftige Amerikaan redt het leven van een meisje'."
    "Maar ik ben geen Amerikaan!"
    "Oh, wat bent u dan?"
    "Ik ben een Marokkaan." Staat er de volgende dag in de krant: 'Moslim-extremist doodt Amerikaanse hond'.

Geen opmerkingen: